torsdag 9. mai 2013

Ikke helt perfekt

Camelia, dette ekspemplaret er slett ikke helt perfekt, litt slitt og vissent.  Kanskje det er slik jorden 

vår også føler seg i blant.  
Tilbake i Sør Korea etter 2,5 uke i Norge.  Det passet perfekt til å reise til Norge på det tidspunktet vi dro, kjente skuldrene senket seg, var nok mer nervøs for den unge nordkoreaneren enn jeg trodde.
Heldigvis roet situasjonen seg mye, i alle fall i norske media, og det var med mye lavere skuldre at jeg returnerte til Mokpo igjen.
Nå skal det sies at mange sørkoreanere er sikrere på at det kommer til et oppgjør snart, mer enn noen gang tidligere, men så lenge jeg  ikke får det slengt i trynet fra hver en norsk avis, så glemmer jeg det rent.
Hørte nettopp på litt sladder fra byen jeg bor i.  "Folk bruker penger som gress, både på kreditt og ellers, for det kommer nok til en krig og hvem har da peiling på hvem som skylder hva".  Vet ikke hvor vanlig denne tankegangen er, men at der er noe i den er i alle fall helt sikker.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar