onsdag 31. oktober 2012

Språkutfordringer

"Sette grå hår på......" er et utrykk som jeg bruker endel, bl.a. til mine kjære barn når de har vært litt umulige, eller når andre problem dukker opp.
Og der har ganske riktig dannet seg en del av denne fargen i min hodebunn gjennom de siste årene og derfor er jeg ganske avhengig av litt color.  Siden dette var en av tingene jeg glemte å ta med meg hjemmefra måtte jeg prøve å få kjøpt det her i en lokal butikk.,.,.,.,Men problemer og flere grå hår oppstår når damen i butikken ikke kan et eneste engelsk ord og esken inneholder informasjon bare på koreansk.  Hva gjør man så?  Jo, først mimer en ganske mye og får en del forklaring slik og siden innhenter man en person fra gaten som kan si twenty om tiden det skal være i håret, så da får en bare håpe at man mimer likt på norsk og koreansk..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar