tirsdag 30. oktober 2012

Singapore

Vi kom hit til Ulsan i begynnelsen av september og skal bor her ca ut november, da flytter vi til en by som heter Mokpo.  Siden jeg skal bo her så kort stund har jeg ikke lagt noe arbeid i å bli kjent med så mange, derfor var det i utgangspunktet kjekt med en tur til Singapore sammen med min kjære.  Det ble faktisk en hel dag på reis-  Fly fra Ulsan til Busan 1 time og videre fly til Singapore 7 timer.
Søndagen kjøpte vi 24 timers billett og kunne hoppe av og på busser som hadde tre forskjellige ruter gjennom byen/landet/øya.  (Singapore har nærmere 5 mill innbyggere og er den eneste stat som ufrivillig har blitt uavhengig og selvstendig.)
Da vi satt oppe og uten tak var der en deilig avkjølende bris.
Mandag var det arbeid for min kjære og jeg hadde planlagt shopping.  ALLLLLLLE størrelser slutter på m og jeg er XL.  Så det endte opp med en duk, helt like slike jeg allerede har fra da jeg bodde i Kina.
Ut på koselig middag om kvelden, kjekt å snakke norsk.
Vi skulle i utgangspunktet bare være 3 dager, men fikk snart beskjed om at det ville ta hele uken.  Og temperaturen steg og fuktigheten steg og Barbro slet.
Deilig basseng på hotellet, men hva hjelper det når badedrakten ikke er med og alt som selges ser ut som dukketøy? Løsningen fant jeg på HM, trange grå joggeshorts og rosa lang tettsiddende Tshirt som ble totalt gjennomsiktig etter et bad, men hva gjør vel det?  Ikke fint å glo..........
Hadde planlagt en tur i den botaniske hagen, men temp på 37+, da tar man det litt med ro, og noe må en vel kunne finne i avkjølte shoppingsenter...........Jippi  bøker+ basseng = ferie
Møtte koselig norske expat ute på middag en kveld og sannelig traff vi ikke også på en gjeng engelske kjente fra tidligere opphold i Sør Korea.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar