fredag 19. oktober 2012

Leselyst

Bøker er tungt å ta med seg i bagasjen, men vi kjøper alltid med oss "alt" nytt i pocket utgave når vi reiser ut, men med lite interessant på TV, kan det bli mye lesing og bøkene hjemmefra er utlest i en snupp snare..  Vanligvis er det andre nordmenn en kan bytte med eller en kan kjøpe bøker på engelsk.  Men her vi når bor er der veldig få nordmenn og ikke har jeg ennå klart å oppdrive en bokhandel med bøker med latinske bokstaver.
MEN etter en tur til Okpo og sjømannskirken der ble det velstand, mange kjekke bøker å låne og jeg avleverte selvfølgelig mine egne utleste.
"Ta vare på mamma" ble jo ekstra interessant siden den var skrevet av en koreansk forfatter og handlet om en familiesituasjon her i Korea.  Men boken "En kvindes pris", forøvrig oversatt til dansk, og med litt godvilje er det nesten norsk, var helt rå, den mest hjerteskjærende bok jeg har lest på lenge. Om jeg vil anbefale og lese den, hvis du ikke er struts, så les den.  Hva den handler om? ---------salg og kjøp av kvinnelig kjøtt, vold og grusomheter, men dette er en form for biografi, det er ikke en roman og det foregår,.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar