mandag 15. september 2014

Parkering igjen

Denne helgen har der vært stort båtrace her i Mokpo.
Det har vært kjempegøy.  Mellom øktene gikk min kjære og jeg på kafe og så litt på folkelivet samtidig.
Været var strålende og "alle" koreanere bruker solparaply, stor var da min forundring da denne damen vendte paraplyen bakover og satte seg i mer eller mindre soleposisjon.  Hun hadde vel 100 i solfaktor.











PARKERING
Nå er ikke jeg så veldig happy med parkeringsvaktene hjemme, synes de er litt for nitidige, men hadde de kommet en liten tur her til Mokpo (Sør Korea forøvrig) så hadde de gått bananas.  Det er bare uforklarlig hvordan det er her, må nesten oppleves.
Men jeg ser nå viktigheten av å ikke parkere oppå eller nærme gangfelt, i kryss, i veibanen, ja over alt, en mister liksom overblikket over trafikken, både bilister og gående.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar