torsdag 12. september 2013

Expat live fall 2013 in Mokpo and what to do

Det å være expat har selvfølgelig pluss og minus sider som alt annet.  Noe av minus sidene er at du til tider har ganske god tid, ja du har så god tid at du ikke får gjort noen ting. Til andre tider er der mye å gjøre, akkurat som hjemme, det kommer klumpevis.

Å bo her i Mokpo som expat er litt spesielt siden der ikke er noe expat miljø, ingen klubber eller møteplasser.  Det har jo noe med å gjøre at der er så få expats her.  Det er en sannhet med modifikasjoner, for der finnes vel en femtitalls lærere, men de er jo på jobb hele dagen og er også en litt spesiell rase.

Jeg har jo mine kjære to blomsterbed å ta meg av.  Tomatene høstet jeg før jeg reiste til Norge og de som da skulle passe på med vanning og slik har gjort et godt arbeid, for jeg har fått noen nye flått høstplanter, sopp.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar