fredag 13. september 2013

Buksen som ikke ville dø

Jeg har en eldgammel hvit piratbukse, kjøpt på KappAhl i ca 1999.
Har aldri likt den, der er ikke noe galt med den, men den passer meg ikke helt.
 Av en eller annen grunn har den overlevd i mitt klesskap. Den har bodd i Norge, Sør Korea, Kina, igjen i Norge og nå i Sør Korea.
Her en dag skulle vi ut å spise. Ok, buksen hang der i mitt skap, så på med den.  I løpet av måltidet fikk jeg en flekk på min hvite bukse.
Vanligvis prøver jeg å behandle slike flekker før vaskemaskin, men jeg synes ikke den fortjente det, så inn i vaskemaskinen med annet fintøy den for.


Ups, da den kom ut var den fremdeles hvit og fin, men den rødorange flekken var der fremdeles.

Jeg slang den bare fra meg på gulvet foran tørkestativet i våt tilstand, for å putte den i søppelen siden.

Da min kjekke mann kom hjem fra jobben, spurte han om han skulle henge den opp for meg, men jeg svarte at der er en flekk som jeg ikke får bort, så den skal til de evige jaktmarker.
"No, problem, bare gå ned i første til vaskeriet, mannen der sier Korean sauce, I fix".  Men jeg vil ikke ha den buksen lenger, forklarer jeg min kjære.

End of story, å nei du.

Buksen ligger der  på gulvet, våt,  i to dager. Vanligvis om et fuktig håndkle ligger slik i et par timer så får de sånne ekle svarte flekker som aldri går bort. Og det hadde dessverre nettopp skjedd, så jeg skulle putte et par på koking , ikke at det hjelper, men en kan aldri vite.
Av en eller annen grunn puttet jeg også buksen inn.  Tok den ut og slengte den igjen på gulvet uten og kikke på den, for den skulle jo i søpla.
Så  enda en dag senere tar jeg opp denne hvite piratbuksen fra KappAh og skal putte den i søpla.

Hva skuer mine øyne, ingen sorte flekker har vederfart den, men av alle ting så er den rødorange flekken forsvunnet.

Så da bærer det da inn i skapet igjen etter en tur på tørkestativet......





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar