tirsdag 6. november 2012

Språkutfordringer

Hei igjen, ja jeg kaller det språkutfordringer, men det kan jo like mye være meg som er litt sånn lettere forvirret.
Kjøpte meg jo farge forleden dag, men har ikke våget å bruke den enda, tenkte derfor at jeg skulle finne meg en frisør.  Som sagt, så gjort.  Ned over gaten tripper jeg og der er der en frisør, du ser det på lyset som svinger på utsiden.  Tenkte, denne er vel like god som noen annen.  Jeg inn og viste min grå stripe og vi var skjønt enige om at det var farge jeg trengte.  Fikk et fargekart med 5 forskjellige farger og viste til en som ikke var kullsort.  Så sitter jeg der i stolen og farger kommer i, men så peker hun inn på noen vasker og sier "shampo".  Jeg sier selvfølgelig ja, må jo få ut fargen igjen etterpå.  Så sitter jeg der med fargen i håret og venter, og inn kommer den ene herren etter den andre og blir klippet,  panikken min begynner å tilta, for etter hvert som de er ferdig klippet går de inn på rommet med vasker og bøyer seg over dem og vasker selv sitt hår, tørker og føner, betaler og går.
Jeg kikker meg litt mer rundt og legger merke til at der bare er bilder av mannfolk og mannefrisyrer og så ser jeg skiltet, helt enkelt og fint på engelsk, FOR MEN............
Altså er jeg inne i en ren herrefrisør, men frisørene er damer...Så heldigvis blir jeg geleidet inn til vaskene, får sitte på en krakk og bøyer mitt hode over vasken og får ut all overflødig farge, ved hjelp av frisøren.  Og etterpå er det føning og glatting på ekte koreansk vis.
Alt går helt greit om en legger godviljen til.

1 kommentar: