onsdag 7. november 2012

En blåsende dag i november

Jeg vet ikke jeg, det er fint å bo "ute", men der er også mange savn.  Først og fremst barna og resten av familien og venner, ja alt det "vanlige".  Gå i butikken og handle det du er vant med, lese bruksanvisninger på norsk eller engelsk og slike ting. MEN bøker er også et stort savn, jeg har lest ut alle bøkene som jeg lånte på sjømannskirken i Okpo og vet ikke når vi får reist bort igjen og byttet.
Så da vi var i Singapore benyttet jeg anledningen til å gå i bokhandel, engelskspråklig sådan og der kjøpte jeg "1 New York Times Bestseller" Fifty Shades av EL James"
Der brukes en del ord som jeg ikke forstår, alstå er språket litt for avansert for min engelsk, men det gjør absolutt ingen ting.  Jeg har kommet 1/4 av første bok og til nå må jeg si at det er det største mølet jeg har lest.  Språkmessig kan jeg jo ikke uttale meg, men innholdsmessig har jeg kommet til at dette må være en moderne og suspekt versjon av, ja, jeg vet ikke jeg.
Men kommer jeg meg gjennom dem skal jeg skrive en mer utfyllende kommentar om denne triologien.
Tror heller jeg vil kose meg med strikketøy og disse nydelige rosene en stund.


3 kommentarer:

  1. Hørres stritt ut og lese på engelsk, iallefall vist det er ei lite spennende bok, lykke til med boka :) Kos deg med strikketøyet du!det er iallefall kos!!! Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  2. Kjekt å følge med på nye utfordringer i Korea:-) Minnes mange morsomme stunder fra Okpo, og har faktisk bilde av hånden din på veggen vår-en hånd full av nåler hos munken;). Kos dere! Klem fra Trude

    SvarSlett
  3. Ja, det var tider det, Trude, da vi vandret til Munken.

    SvarSlett